Erasmus+ projemiz DIGIAGE Game Development and Coding Academy 2021-2-TR01-KA220-YOU-000051441 kapsamında APY Ventures ve Bilişim Vadisi katkılarıyla düzenlenen çoğaltıcı etkinliğimiz ve projemizin kapanış etkinliği olarak DIGIAGE 2.0 Forumunu gururla gerçekleştirdik. Bu etkinlik, oyun geliştirme sektörünün geleceğini şekillendirmek amacıyla politika yapıcıları ve oyun geliştiricileri bir araya getiren önemli bir dönüm noktası oldu.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın himayesinde gerçekleştirilen bu etkinlikte, açılış konuşmalarını Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit ve Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen gerçekleştirdi. DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız şirketin gelecekteki hedeflerini ve stratejik yönelimlerini detaylıca anlattı. Ardından, APY Ventures Fon Yöneticisi Mustafa Keçeli ile yapılan sohbet, APY finansmanı ve DIGIAGE yatırım süreçleri hakkında kapsamlı bilgiler sundu.
İkinci oturumda, Türkiye’nin bilişim sektörünün küresel arenada daha etkili olma yolları tartışıldı; Ticaret Bakanlığı’ndan Ali Burak Boztaş, uluslararasılaşma stratejilerini ve E-TURQUALITY Programı’nı tanıttı, Erasmus+ projemizin tanıtımı Bilişim Vadisi Uluslararası Projeler Müdürü Ali Şenlikci katılımcılara sunuldu ve politika belgesi geliştirildi.
DIGIAGE Yatırım Serüveni oturumunda Ekosistem Geliştirme Uzmanı Rabia Nart’ın moderatörlüğünde , daha önce DIGIAGE kamplarına katılmış, Tape Corps ekibi ve Immeta Studio ekibi kamp sırasında edindikleri bilgiler ile başladıkları girişimcilik serüveninde karşılaştıkları süreçleri ve zorlukları paylaşarak tecrübelerini aktardı.
Türkiye Oyun Ekosisteminde Yeni Rota adlı son oturumu , APY Ventures Müdür Yardımcısı Doğukan Çetin’in moderatörlüğünde, DIGIAGE Danışma Kurulu Üyesi / BugLab Direktörü Güven Çatak, DIGIAGE Danışma Kurulu Üyesi / OYUNDER Kurucu Başkanı Tansu Kendirli ve Nowhere Studio Kurucusu Burak Tezateşer tarafından panelde ele alındı.
Türkiye’den Dünyaya İhraç Edilen Oyun Hızlandırma Programı
Bilişim Vadisi Genel Müdürümüz Erkam Tüzgen, DIGIAGE’in uçtan uca bir destek programı olduğunun altını çizerek, “Türkiye’den dünyaya ihraç edilen ilk ve tek oyun hızlandırma programı DIGIAGE oldu. Biz bu programı Türkiye olarak başlattık ve burada uyguladık. Daha sonra bu programı Azerbaycan’a ihraç ettik. Balkanlarda yine bu programı uygulayacağız. Türkiye’de çok sayıda girişimcilik ve hızlandırma programı uygulanıyor ancak dünya ölçeğinde baktığımızda daha çok bunları ithal eden taraftayız. DIGIAGE programı ile biz bunları ihraç eden tarafa geçmiş olduk. Gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri, çalıştaylar ve ortak akılla sektörde öncü olmaya devam edeceğiz, ve bu yolda her geçen gün daha da güçlenerek ilerliyoruz” dedi.
Temel Motivasyonumuz Global Olmak
DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız, konuşmasında bugüne kadar düzenledikleri sekiz oyun geliştirme kampıyla 18.000’den fazla oyun geliştiricisine ulaştıklarını ve bu kamplar sayesinde 200’den fazla takım kurulduğunu vurguladı. Bu takımlardan 25’inin Bilişim Vadisi’nde şirketleşme aşamasına geçtiğini belirten Yıldız, “Bizim temel motivasyonumuz global olmak” dedi. Ayrıca, bu deneyim sayesinde başka ülkelerde kamp yapıp oradaki yüzlerce genci eğitebilecek bir tecrübeye sahip olduklarını ekledi. Yıldız, oyun eğitimindeki sorunlara değinerek, bu eğitimlere daha kolay ulaşılabilmesi için DIGIAGE kamplarını düzenlediklerini belirtti. Teknolojideki fırsat eşitsizliğine vurgu yapan Yıldız, DIGIAGE’in teknolojik altyapısını, teknolojiye erişimi kısıtlı olan ya da erişemeyen kişilere sunmak istediklerini ifade etti.
Türkiye’nin Uluslararasılaşma Stratejileri ve E-TURQUALITY Programı
Ticaret Bakanlığı’ndan Ticaret Uzmanı Ali Burak Boztaş da forumda yerini aldı ve Türkiye’nin uluslararasılaşma stratejilerini anlattı. Boztaş, E-TURQUALITY Programı’nın detaylarını katılımcılarla paylaştı ve bu programın, Türk oyun sektörünün uluslararası arenada daha fazla yer bulmasına nasıl katkı sağlayacağını açıkladı. E-TURQUALITY, Türkiye’den çıkan oyun firmalarının global pazarlarda rekabet edebilir hale gelmesini hedefleyen stratejik bir adım olarak öne çıkıyor.
Erasmus+ : Politika Belgesi
Erasmus+ projesinin kapanış etkinliği olarak gerçekleştirilen bu forum, oyun ekosistemine yönelik bir politika belgesi geliştirmek için önemli bir zemin sundu. Erasmus+ projesi gençlerin güçlendirilmesi, çeşitlilik ve kapsayıcılık, sürdürülebilir kalkınma ile dijital becerilerin geleceği gibi ana temaları ele alıyor.
Tartışmalarımızın merkezinde, oyun geliştirme sektöründeki kritik zorluklar ve fırsatlara yönelik kapsamlı bir politika belgesi yer aldı. Bu belge, etkinliğimize katılan politika yapıcılarının paylaştığı oyun ekosistemi özelinde strateji planları, değerli önerileri ve proje katılımcılarımızın geniş işbirliği sonucunda ortaya çıktı ve gençlerin güçlendirilmesi, çeşitlilik ve kapsayıcılık, sürdürülebilir kalkınma ve oyunlardaki dijital becerilerin geleceği gibi ana temalara odaklandı.
DIGIAGE, bugüne kadar düzenlediği sekiz oyun geliştirme kampıyla 18.000’den fazla oyun geliştiricisine ulaştı. Bu kamplar sayesinde 200’den fazla takım kuruldu ve bunlardan 25’i şirketleşme aşamasına geçti. Forumda DIGIAGE programı kapsamında eğitim ve mentorluk desteği alan 10 oyun geliştiricisi, projelerini tanıtma fırsatı buldu. Bu sayede, sektördeki büyük oyuncularla bir araya gelerek yatırım ve işbirliği olanaklarını değerlendirdiler.
Gelecek planları arasında, daha fazla oyun geliştiricisini desteklemek ve sektördeki işbirliklerini artırmak bulunan DIGIAGE, oyun geliştirme alanında daha büyük başarılara imza atmayı hedefliyor.
DIGIAGE ile ilgili güncellemeler ve yeni gelişmeler için bizi takip etmeye devam edin!