Game On Hackathon
DIGIAGE Development and Coding Academy 2021-2-TR01-KA220-YOU-000051441 Erasmus+ projemizin çoğaltıcı faaliyeti kapsamında gerçekleştirdiğimiz hackathon etkinliği büyük bir başarı ile sonuçlandı. Etkinliğe, partner ülkelerimizden gelen yabancı katılımcılar yoğun ilgi gösterdi. Katılımcılar, farklı gruplara dağılarak, yeni işbirlikleri ve dostluklar kurma fırsatı buldular.
Game On Hackathon etkinliği, genç oyun geliştiricilerini bir araya getirerek yaratıcı fikirlerin ve yenilikçi projelerin doğmasını sağladı. Etkinliğe katılan 95 fiziki ve 24 çevrim içi katılımcı, toplamda 26 ekip oluşturarak 23 oyun sunumu gerçekleştirdi.
Hackathon boyunca katılımcılar, yaratıcılıklarını ve yeteneklerini sergileyerek etkileyici projelere imza attılar. Bu süreçte, oyun ekosisteminde farkındalık oluşturma amacı taşıyan bir grup, sosyal etki ödülünü kazanarak büyük bir başarı elde etti. Bu ödül, sadece projelerinin teknik mükemmeliyetini değil, aynı zamanda topluma sağladıkları olumlu katkıyı da vurgulamaktadır.
Dereceye Giren Sunumlar:
- Birinci Takım: Lodom Creations Takımı
- İkinci Takımlar: Pattern Game Studio ve Team Phobos Takımları
- Üçüncü Takımlar: Loopify Games ve CatBit Games Takımları
- Mansiyon Ödülü Kazanan Takımlar: Voidverse, Can Barı 2 ve PEK İYİCE Takımları
- Sosyal Etki Ödülü Kazanan Takım: Takım 20
Katılım sağlayanların eleme usulü ile seçilmiş olmaları, katılımcıların motivasyonlarını ve becerilerini arttırdı. Gelen ekiplere bu etkinliğin ana motivasyonunun kendilerinin ve oyunlarının potansiyelini göstererek DIGIAGE Kuluçka Programı adayı olmalarını sağlamak olduğu ısrarla belirtildi. Bu sayede ekipler, mevcut durumlarını ve geçmiş becerilerini sunarken potansiyellerini gösteren çalışmalar yaptılar. Kamp sonucunda belirlenen 5 ekip yüksek potansiyele sahip olarak değerlendirildi. Diğer katılımcı ekipler ise gelişim alanlarına odaklanarak bu potansiyeli artırma fırsatını elde edecekler.
Bilgisayar Oyunları ve Sektör Değişimi:
Katılımcılar yoğunluk olarak bilgisayar oyunu yapmakta olup, bu durum hem sektörün hem de katılımcıların mentalitesinin değiştiğini göstermektedir. Bu değişim, sektörün ihtiyaçlarının değişmesine sebep olacaktır ve bu ihtiyaçların karşılanması için gerek Game School gerekse de mentörlükler sağlanacaktır.
Sektör Farkındalığı ve Geleceğe Hazırlık:
Katılımcılar, sektörde kendi muadillerinin ne seviye olduğunu ve ne konularda çalışmalar yaptığını görerek sektör farkındalıklarını arttırdı. Mevcut durumlarında artı ve eksi yönlerini görebildiler. Bu sayede bir sonraki kampa daha hazır geleceklerini düşünüyoruz. Daha önceki kamplarda temeli atılmış ekiplerin artık ürün çıkarabilir seviyede olması, yapılan çalışmaların doğru olduğunu gösteriyor. Bundan sonraki süreçte, her aşamada olan ekiplere bulundukları aşamanın ihtiyacı şeklinde destek verilmesi hedeflenmektedir.
Mentörlük ve Gelecek Destekleri:
DIGIAGE Kuluçka Programına dahil edilen ekipler, sonraki kamplarda mentör olarak yer alacak ve kendilerinin 1 sene önceki hallerine destek olmaları sağlanacaktır. Bu sayede bilgi ve deneyim paylaşımı sağlanarak yeni katılımcıların daha hızlı ilerlemeleri teşvik edilecektir.
Game On Hackathon, genç oyun geliştiricilerine kendilerini ve projelerini tanıtma fırsatı sunarak, gelecekteki potansiyellerini sergilemelerine olanak tanıyan bir platform oldu. Bu tür etkinliklerin, oyun geliştirme sektörünün geleceğine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz.